Pastorie Gruttoweg(Gruttoweg 22 april)   Op de maandag dat ik dit schrijf is de laatste ‘gewone’ avond belijdeniscatechisatie. Met 8 jongeren uit Wapenveld en 4 uit Oene mogen we terugkijken op een goed seizoen rondom een open Bijbel. In deze weken hebben ook de persoonlijke gesprekken plaats en neemt ieder voor zichzelf, voor Gods aangezicht, de beslissing om belijdenis te doen of nog een jaar door te gaan.

We dragen hen in uw voorbede op, zodat zij gelovige vrijmoedigheid mogen ontvangen om de Naam van God te belijden als ook hún God door Jezus Christus. De namen van hen die uiteindelijk belijdenis zullen doen, zullen u uiteraard nog meegedeeld worden. In elk geval noem ik vast dat de aannemingsavond plaats zal vinden op maandag 6 mei en dat de belijdenisdienst in Wapenveld zal zijn op zondagmorgen 19 mei, eerste Pinksterdag.

Meivakantie
De meivakantie breekt aan en ook wij hopen als gezin daar gebruik van te maken. De komende week, van maandag 29 april t/m zondag 5 mei, kunt u in voorkomende pastorale gevallen vanuit wijk zuid contact opnemen met ds. Kruijmer of met de wijkouderling.

Bij de diensten
We zien uit naar de zondag wanneer we weer als gemeente samen mogen komen. Onlangs nog zei een jongere tegen me: ‘zo tegen het eind van de week zie ik echt weer naar de zondag uit. Omdat ik de voeding van het Woord nodig heb.’ Mooi hè?! Ik hoop dat u zich daarin herkent, dat u zo richting zondag weer honger krijgt naar de melk en het vaste voedsel van Gods Woord. Zondagmorgen mag onze vriend en broeder ds. Molenaar u het Woord bedienen, ’s middags is er een gecombineerde dienst met en voor doven, met de u welbekende br. Krooneman. Zelf word ik in Assen en Wierden verwacht. Gezegende zondag gewenst!

Een hartelijke groet en Gods zegen gewenst! Ds. A. van der Stoep

Pastorie kerkstraat(Kerkstraat 22 april)    We vieren deze week Koningsdag en wensen onze hardwerkende koning met zijn gezin alvast een fijne verjaardag toe en een gezegend nieuw levensjaar. We hopen dat Koningsdag een ‘goede party’ zal worden, want er schijnen ook ‘foute party’s te bestaan.

Op zoek naar verdere verdieping een citaat uit het boek ‘Eenzaam maar niet alleen’ van koningin Wilhelmina uit 1955: ‘Men hoort vaak beweren, dat de christelijke geloofswaarheid slechts één is uit de rij der godsdiensten en geestesstromingen. Het christendom is echter geen godsdienst in de gewone zin van het woord. Waar de andere godsdiensten een leer nastreven die alles beheerst, is Christus Zelf zonder meer de Weg, de Waarheid en het Leven. Hij is de vervulling van wat de andere godsdiensten nastreven. Het hoogste antwoord op het diepste vragen’.

Een hartelijke groet, ds. G.H. Kruijmer

Lees artikelen uit de pastorieën