2023 hou vol HGJBMet een nieuw seizoen 2023-2024 volgt ook weer een nieuw HGJB-startthema. Het thema ‘Hou vol!’ zet ons stil bij de vraag hoe wij elkaar kunnen stimuleren om vol te houden. Want we leren in de gemeente hoe we als christen kunnen leven, maar vergeten vaak ‘hou vol’ erbij te zeggen. Ga door met geloven, juist ook als het moeilijk is.

Vorig seizoen hebben we met elkaar stilgestaan bij het thema ‘enthousiasme gezocht’. Nu we dat enthousiasme hebben gevonden, is het juist nodig om ook te volharden in het bidden, danken, bijbel lezen en elkaar ontmoeten, ook in het komende seizoen. Als we dat niet doen zal het des te moeilijker zijn om te volharden als het tegenzit of als we aangevochten worden in het geloof. We moeten met elkaar blijven leren dat God de Almachtige is, dat Hij te vertrouwen is en dat het volhardende geloof beloond zal worden.

'Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.'
Mattheüs 24 vers 13

De commissie Week Opening Winterwerk heeft voor de startweek het volgende programma samengesteld. D.V. voor ieder gemeentelid wel een moment, van harte welkom dus!

Voetbaltoernooi - jong (14+) en oud
Zaterdag 16 september 19.00 uur bij voetbalvereniging WZC
We trappen dit seizoen af met een voetbaltoernooi. Maak een team van minimaal 6 personen, bij voorkeur gemengd, en bedenk een creatieve teamnaam! Geef je op voor 14 september via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Boerengolf - 7 t/m 9 jaar
Woensdag 20 september 18.15 - 19.30 uur in de kerk
Bereid je voor op boerengolf en heerlijk eten, alles staat voor je klaar! Ben je al nieuwsgierig? We kijken ernaar uit om je te verwelkomen op de startavond van club Gideon!

Een toffe avond - 10 t/m 13 jaar
Vrijdag 22 september 17.00 - 20.00 uur in de kerk
De avond begint met een inloop vanaf 17.00 uur. We gaan om 17.30 uur gezamenlijk eten. Na het eten staat er sport, spel en gezelligheid op het programma. Het belooft een heel leuke avond te worden! Kom jij ook langs?

Kidsclub - 4 t/m 6 jaar
Zaterdag 23 september 10.00 - 11.30 uur in de kerk
Ben jij 4, 5 of 6 jaar? Kom dan naar onze gezellige kidsclub. We gaan samen luisteren naar een Bijbelverhaal, spelletjes spelen, knutselen en nog veel meer!

High tea - Rehoboth
Zaterdag 23 september 14.30 - 16.00 uur in Rehoboth
Bewoners van het zorgcentrum Rehoboth krijgen een heerlijke high tea aangeboden. Daarnaast wordt er stilgestaan bij het thema. Een middag om naar uit te kijken!

Startzondag - jong en oud
Zondag 24 september 14.30 uur aanvang dienst
Iedereen is welkom om na afloop van de dienst met elkaar van gedachten te wisselen over het thema: ‘Hou vol!’ Dit thema zal ook centraal staan in de dienst. Er is een wandeling en na de preekbespreking bij de gastgezinnen gaan we weer terug naar de kerk om daar als gemeente samen te eten! Kinderoppas is aanwezig tijdens de dienst.

Met vriendelijke groet,

Commissie Week Opening Winterwerk