Beste gemeenteleden,

We willen jullie graag iets vertellen over ons vrijwilligerswerk.

Onze werkgroep bestaat uit 6 man, te weten: Jan Borreman, Melis van de Brink, Henk Doornink, Klaas Groen, Gerrit Veldwijk en Harm Jan van der Vrugt. Om de veertien dagen, op de dinsdagmorgen, kunnen jullie ons vinden aan de Kerkstraat. Het seizoen loopt vanaf Pasen tot half oktober. Behalve natuurlijk als het weer te slecht is.

Een ieder van ons heeft zo zijn eigen stukje groen te onderhouden. Zo zijn Melis en Harm Jan verantwoordelijk voor het groen rond het plein; Klaas doet de kant van de Manenbergerweg samen met Henk Doornink en Gerrit en Jan verwijderen het onkruid Kanaaldijk/Kerkstraat.

Jan Borreman is onze technische man. Hij installeert de waterpomp en bij droogte voorziet hij het gras van water. Een bijzondere klus voor hem was dit voorjaar de vlaggenmast. Die is gedemonteerd, schoongemaakt, opnieuw geverfd en weer in elkaar gezet. De mast kan zo weer jaren vooruit.

We vergeten de belangrijkste persoon, mevrouw Stien Stapper. Ze voorziet ons van een kop koffie met krentenbrood en in de pauze komt ze er gezellig bij zitten. Bedankt Stien!

Met vriendelijke groet, de ‘tuinlieden’

tuinlieden2