Op zaterdag 28 september hebben wij een concert gepland. Jan Luth hoopt dan een concert op het Reilorgel te verzorgen in samenwerking met de cellist Hans Huisjes.

Jan Luth is geen onbekende in Wapenveld en heeft al menig concert gegeven en ook meegewerkt/geadviseerd met de overplaatsing van het Reilorgel vanuit de Noorderkerk in Groningen naar onze kerk in 2008.

Jan Luth is een veelzijdig iemand. Naast zijn orgelstudie studeerde hij theologie (Kampen), Muziekwetenschap (Utrecht) en orgel (Hilversum, Amsterdam, Romanmotier). In 1986 promoveerde hij aan de Rijksuniversiteit Groningen op een onderzoek naar de geschiedenis van de gemeentezang en orgelbegeleiding in het Nederlandse gereformeerde protestantisme. Naast zijn wetenschappelijk werk is hij actief als concerterend organist. Er zijn ook CD’s van hem met o.a. composities van Johann Sebastian Bach en Johann Ludwig Krebs.

Zijn veelzijdigheid is ook te groot om het allemaal in dit Informatieblad te vermelden. Er zijn meerdere websites waarop informatie over hem te lezen is. Eén ervan is de website https://www.rug.nl/staff/j.r.luth/cv. Het is de moeite meer dan waard om de websites te bekijken.

Het belooft opnieuw een prachtig concert te worden waar veel plek is ingeruimd voor samenzang. Voor deze keer is aan dit concert een thema, ‘herinneringen’, verbonden.

U bent van harte welkom!
- De aanvang is 19.30 uur (de deuren van de kerk gaan om 19.00 uur open).
- De toegang is gratis.
- Wel is er een collecte ter bestrijding van de onkosten.
- Na afloop is er onder het genot van een hapje en een drankje weer gelegenheid om met elkaar na te praten over het concert.

Met een hartelijke groet, mede namens de orgelcommissie, Roelie Muller