Pastorie GruttowegPatorie aan de Gruttoweg, 15 juli      We ontmoeten elkaar zondag 21 juli ’s avonds en zondag 28 juli ’s morgens rondom het Woord. In deze diensten hoop ik ‘vrije’ stof te bepreken.
In het voorjaar hebben we heel wat keren naar het Johannesevangelie geluisterd en de komende twee weken hoop ik dat opnieuw met u te doen. Ik denk aan twee geschiedenissen die redelijk bekend zijn, maar waar ik zelf nog niet eerder over preekte, namelijk de genezing van de verlamde man in Bethesda (Joh. 5) en de geschiedenis met de overspelige vrouw (Joh. 8).
Het preken over bekende geschiedenissen heeft altijd iets spannends, juist omdat het zo bekend is. Tegelijk is mijn ervaring, zowel als luisteraar als prediker, dat het vaak ook heel verrassend is en dat je altijd weer nieuwe dingen ontdekt. We bidden om het licht en de leiding van de Heilige Geest.

Tenslotte
Deze column is voor twee weken. Dat heeft uiteraard te maken met de vakantieperiode. Via de weekbrief wordt u precies op de hoogte gehouden wanneer wie van uw predikanten vakantie heeft en met wie u contact op kunt nemen als u pastorale zorg verlangt.
Moge God een ieder van u en jou nabij en goed zijn. De Heere geve u dat u rust vindt…

Hartelijke groet, ds. A. van der Stoep.

Pastorie kerkstraatPastorie aan de Kerkstraat, 15 juli   Geen column deze weken. Ik geniet met mijn gezin van de vakantie tot zondag 4 augustus.
Voor pastorale zorg kunt u contact opnemen met uw wijkouderling of ds. Van der Stoep.

Hartelijke groet, ds. Kruijmer.