Na genoten te hebben van het prachtige concert met viool, traverso, orgel en twee sopranen weer een bijzonder concert met een Wapenvelds tintje.

Op zaterdag 24 februari geven de zussen Inge en Anita Jongerman een concert met Sander van Houten als organist.
Inge en Anita zijn geboren en opgegroeid in Wapenveld. Ze hebben beide op het conservatorium in Amsterdam viool gestudeerd. Ze gaan u laten genieten van een concert met twee violen en een orgel.

De orgelbegeleiding is in de vertrouwde handen van Sander van den Houten uit Kampen. Hij heeft al een aantal concerten in Wapenveld verzorgt en is dus geen onbekende meer.
Tien jaar geleden hebben Inge, Anita en Sander ook al een prachtig concert gegeven in Wapenveld. Het werd dus hoog tijd ze opnieuw uit te nodigen.

Inge en Anita hebben een volle concertagenda. Ze spelen bij diverse orkesten in binnen- en buitenland. Datzelfde geldt ook voor Sander. Het was dus niet eenvoudig een vrij plekje in hun agenda’s te vinden.
We zijn dan ook heel blij dat we dit bijzondere concert op ons programma hebben kunnen krijgen.

Sander van den Houten is al vanaf zijn achtste begonnen met piano- en orgelstudie en heeft diverse prijzen gewonnen.
Hij is benoemd tot organist van de Evangelisch Lutherse Kerk in Den Haag. In Kampen is hij titulair organist van de Burgwalkerk en de Broederkerk en tweede organist van de Bovenkerk. Ook is hij als dirigent verbonden aan diverse koren, actief als beiaardier en hij heeft een lespraktijk. Hij geeft veel concerten als solist, begeleider en continuo speler.
Meer informatie over Sander kunt u vinden op zijn website: www.sandervandenhouten.nl.

Anita Jongerman heeft aan het conservatorium van Amsterdam, Den Haag en Utrecht gestudeerd en behaalde haar Bachelor- en masterdiploma. Anita is concertmeester/artistiek leider. Zij heeft sinds 2008 een vaste aanstelling als eerste violiste bij het Noord Nederlands Orkest. Zij bespeelt een Gustav Bernadel-viool uit 1866 te Parijs.
Meer informatie kunt u vinden op haar website: https://www.nationaalsymfonischkamerorkest.nl/artistiekleider.html.

Inge Jongerman verruilde haar vak als violiste voor een carrière in de journalistiek. Zij heeft jarenlange ervaring als violist en (muziek)journalist. Zij heeft als projectleider/producent bijgedragen aan vele projecten, zoals bijvoorbeeld "Gestrand Verlangen, een groot zomerproject KunstKlank op het Noordwijkse strand¨.
Meer informatie over Inge kunt u vinden op de website: https://ingejongerman.nl/over-mij/.

Het belooft een heel afwisselend concert te worden waarbij ook ruimte is voor samenzang. Een bijzonder topconcert waarvoor u uw kennissen en relaties kunt uitnodigen.

Welkom in de kerkzaal van de Hervormde kerk in Wapenveld
De zaal is open vanaf 19:00 uur.
Aanvang is om 19:30 uur.
De entree bedraagt € 7,50, kinderen tot en met 12 jaar hebben gratis toegang.

Na afloop is er onder het genot van een hapje en een drankje gelegenheid om Inge, Anita en Sander te ontmoeten en bij te praten met bekenden en onbekenden.
Van harte welkom op zaterdag 24 februari aanstaande!