middengroep.jpg

Heb je, als vrouw, zin om, naast gezellig met elkaar praten over van alles en nog wat, ook bezig te zijn met Bijbelstudie, dan nodigen we je van harte uit om naar Vrouwenvereniging Hanna te komen!
We komen één keer in de veertien dagen op maandag bij elkaar in het verenigingsgebouw van de kerk van 19.45 u. tot ongeveer 21.30 u.
Als je alle data dat we bij elkaar komen wilt inzien, bekijk dan de seizoenagenda.

We zien er heel erg naar uit om elkaar weer (of misschien voor het eerst!) te kunnen ontmoeten en samen, met Gods hulp en Zijn Geest, bezig te gaan met schatgraven in de Bijbel. Het seizoen 2023/2024 gaan we het bijzondere Bijbelboek OPENBARING behandelen aan de hand van tien Bijbelstudies.

Het bijzondere boek Openbaring is een boek vol beelden en indrukwekkende visioenen, strijd en verschrikkingen, maar ook vol troost en bemoediging.een boek over de tijd waarin wij leven en over de toekomst, over de dingen die gebeuren en die nog gaan gebeuren. God heeft het ons gegeven om ons iets te ‘openbaren’, iets bekend te maken. Het is belangrijk dat we het gehéél naar ons toe laten komen en ons niet allereerst of vooral richten op allerlei details. De meeste beelden uit Openbaring zijn niet nieuw, maar komen uit het Oude Testament (Jesaja, Ezechiël en Daniël, of uit Exodus). Getallen hebben in Openbaring vaak een symbolische betekenis, bijv. het getal 7 wijst op een volheid. En de eindtijd wijst op de periode tussen Jezus’ eerste komst en Zijn wederkomst. God roept ons keer op keer op om trouw te zijn en te blijven, hoeveel het ook kost. Het kernhoofdstuk is Openbaring 5 waarin we lezen dat de Heere Jezus op de troon zit en Gods verlossingsplan uitvoert. Hij heeft door Zijn dood en opstanding de zonde, de dood en de duivel overwonnen, bouwt Zijn Koninkrijk en bewaart Zijn Kerk. Daar mogen we onze troost en houvast in hebben (gedeelten overgenomen uit de inleiding van ds.M.K. de Wilde).

De Bijbelstudies zijn te vinden in de aparte bijlage, die meegeleverd is bij ons blad VROUW TOT VROUW’. LET OP: hier staan alle Bijbelstudies voor het hele jaar in, dus goed bewaren!! Ze zijn geschreven door ds. M.K. de Wilde uit Nunspeet, waar hij, als het goed is, net in augustus ’23 zijn intrede gedaan heeft.

DE EERSTE VERENIGINGSAVOND van het seizoen 2023/2024 hopen we te houden op
D.V. maandag 18 september 2023 om 19.45 uur en dan behandelen we Bijbelstudie nr.1 uit VROUW tot VROUW BIJBELSTUDIES, te vinden op blz. 9. “WEES NIET BANG” n.a.v. Openbaring 1: 9 – 20. Het is aan te raden om vooraf meteen ook de inleiding door te lezen op blz. 3 en verder!

Nieuwe leden zijn altijd van harte welkom! Je mag ook rustig vrijblijvend eerst een keer komen kijken of het je wat lijkt (leeftijd is trouwens vanaf 45/50 jaar). Een kopie van de Bijbelstudie kun je vragen bij Hannie v.d. Vrugt, Veldzijderkamp 32 (038 4470486).

DE OVERIGE DATA zijn Deo Volente:
Maandag 2 en 16 oktober, (bazaar op vrijdag 27 oktober), 6 en 20 november, 4 en 18 december 2023 (Kerstviering)
Maandag 8 (samen met Jodai) en 22 januari, 5 en 19 februari, 4 (jaarvergadering) en 18 maart (Paasviering) en 8 april 2024 (gezellige avond )

Vervolgens nog een verzoek: graag ontvangen we je emailadres, voor zo ver we die vorig seizoen nog niet van je hebben gekregen; dit kan gemaild worden naar:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor eventuele vragen kun je terecht bij één van de bestuursleden:

Vacature, presidente, tel. ??    Voor E-mailadres ga naar pagina Contact
Vacature, algemeen adjunct, tel. ??
Hannie van der Vrugt, secretaresse, tel. 447 04 86   Voor E-mailadres ga naar pagina Contact
Willie Stijf, penningmeester, tel. 447 92 36
Eefke Dijkslag, lid, tel. 447 98 67